be my guest

Follow mrs.Dora

January 18, 2010

banjingan

banjingan!
kau layan aku seperti anjing yang sedang meminta simpati
kau halau aku ketika hujan mengerimis seperti anjing kurap yang jijik!
kau biarkan aku menangis keseorangan
seperti aku yang menciptanya
mecipta setiap kesalahan
aku bukan barua yang boleh kau layan seperti itu
aku bukan manusia yang tidak punya harga diri
walaupun dosa aku seperti air yang mengalir
tapi kau tiada hak untuk menghukum aku
selama ini aku telah diperbodohkan seperti patung
patung yang tidak mengenal
apa itu hidup
aku manusia yang mempunyai perasaan sayang
aku ingin memiliki perasaan sayang itu
aku ingin kau kembali untuk membelai aku
tapi bukan bermakna aku lemah
tewas
dalam pujukan kau
cuma perasan sayang
dan kau
sedarlah bahawa sayang tidak boleh dipermainkan
seperti sekarang
---------------------------------------------------------------------------
-salam-
dora

0 sebulat suara: