be my guest

Follow mrs.Dora

August 7, 2010

SEGAN

kau malu ada aku bukan?
kau malu untuk berjalan dengan aku bukan?
kau malu sebab aku tak seperti kau bukan?

*diam*

terima kasih malu sebab ada aku
terima kasih sebab malu untuk berjalan dengan aku
terima kasih sebab aku tak seperti kau bukan

*sebak*

iya...
aku bukan seperti gadis yang diluar sana
aku bukan gadis yang jaga tingkah lakunya
aku bukan gadis yang tahu jaga pemakaian dan pemakanannya

*sebak*

kau
buat apa kita kenal lama
baru sekarang kau nak tunjukkan semua itu.
kau taak suka aku
kau tak terima aku

*diam*

aku ngaku di setiap kulit kaki ku ini amat hodoh dan jelik sekali
aku tidak pernah menyarungkan skirt pendek sehingga nampak betis
aku ngaku perut ku ini berlapis menampakkan aku ini amat hodoh dan jelik sekali
aku tidak tahu bagaimana nak hilangkan semua itu

*sebak*

aku hodoh ketika pertama kali kita jumpa
kau kata kau terima aku seadanya
aku kata aku banyak kekurangannya,jangan kau menyesal kemudian
kau kata tak apa semua orang sama

*diam*

dalam hati aku kata
aku saja yang beriya
tapi kau
aku mahu ikut kau kemana aja
aku minta kau bawa aku ke bandar kebetulan kau pergi kesana
tapi kau tak nak
aku tahu di urban sana banyak saja cewek cewek manis cantik jelita
kalau nak dibandingkan aku hodoh jelik busuk terhina
kau biarkan aku menangis keseorangan sedih pabila menghadap khalifah2 lain sampai ada yang menanyakan aku 'kenapa?'
kau biarkan aku tertanya kenapa?kenapa?kenpa?
kau biarkan aku keseorangan sakit sendiri

kenapa kenapa kenapa

*air mata jatuh bercucuran*

aku nekad
tak mungkin aku akan jadi seperti yang lain
tak mungkin
kau adalah permata sedangkan aku hanya kaca


biarkan aku berkhalwat dengan diri aku sendiri