be my guest

Follow mrs.Dora

October 3, 2010

tercari cari

ini hanya cebisan jujur aku katakan.

ayah semakin jauh dengan aku.kenpa?marahkah dia pada aku?dia dalam susahkah?dia perlu duit kah?dia dengar yang tak elokkah pasal aku?atau dia memang begitu? atau perasaan aku saja?

persoalan ini selalu bermain difikiran aku setiap hari.ayah semakin jauh dari aku sehingga satu hari dia berkata
'kau pergilah masuk belajar cepaat cepat.kau ada duduk dirumah buat mak naik darah saja'

*sebak*

aku mengaku aku ini anak yang degil.biasalah anak mana yang tak memberontak.sebaik baik dia pasti akan memberontak juga dengan ibu bapanya.namun sejahat mana aku dalam hati aku nombor teratas sekali adalah

1)tuhan aku
2)ayah dan ibuku
3)keluarga
4)sahabat dan si dia

itu belum aku cerita tentang agama dan Tuhanku.pasti berjela.tapi kemudian saja.
*senyum*

iya.
aku teruskan lagi

ayah.aku tahu kau lagi sedang berduka.mana mungkin kan bercerita.tapi dari riak mukamu itu aku tahu kau lagi dilema.namun ego seorang ayah susah kita nak runtuhkan.dia tidak mahu anaknya tahu dia lagi berduka kerna tak gagah namanya.

*sebak*

kalau seandainya aku ini ada salah dengan kau.pasti aku akan tebus kesalahan aku itu.ayah.bukan aku tak pernah cuba untuk menjadi anak yang terbaik aku cuba tapi aku tetap aku.dan aku akan begini.tapi tidak mungkin selamanya aku begini aku percaya pasti aku akan berubah satu hari nanti.

*sengih*

ayah.aku tahu kau lagi marah sama aku bukan.aku minta maaf pada kau ayah.tapi marah kau itu aku tahu bahawa kau sayang pada aku.terima kasih.

ayah.aku berjanji bahawa aku akan berjaya satu hari nanti.keras kepaala aku ini pasti akan buat kau bangga sekali.itu janji aku.

ayah.kau lah lelaki yang paling macho pernah aku lihat.tapi maaf aku lagi hensem lah.

1 sebulat suara:

syafiqxsaifullah said...

urm. urm.
kaseh ayah.